A carregar Eventos

« Todos os Eventos

• Este evento já decorreu.

På rejse i Sophias eventyrlige verden

Janeiro 26 @ 14:30 - 17:00

Em português aqui

Portugisisk Forening i Danmark i samarbejde med Kulturhuset Indre By vil gerne invitere dig og din familie til ”På rejse i Sophias eventyrlige verden”!

Sophia ville være fyldt 100 år i 2019. Det vil Portugisisk Forening i Danmark fejre som en hyldest til hendes litterære værker og den kulturelle værdi hun repræsenterer for Portugal.

Dette er det første af tre arrangementer, som Portugisisk Forening i Danmark vil holde i 2019 for Sophia.

Detaljer:

Sted: Kulturhuset Indre By, Charlotte Ammundsens Plads 3, 1359 København

Dato: 26 januar

Tid: Dørene åbnes for publikum 14.30

Aktiviteter starter 15.00

Slut 17.00

Entré: Gratis

Arrangementet byder på:

– Musicalfilm med eventyret ”Pigen fra Havet”

– Sanglege og klippe-klistre-leg – for de mindste

– Historien om Sophia og hendes eventyr – for de voksne

– Højtlæsning af et eventyr – for hele familien

Alle aktiviteter kan følges på dansk, men der vil også være oplevelser med det smukke portugisiske sprog. F.eks. er filmen med portugisisk sang og tale, men med danske undertekster. Der er muligheder for at møde portugisere, som bor i Danmark, og danskere, som elsker Portugal. De vil gerne fortælle en masse om Portugal og portugisisk kultur.

Følg arrangementet opdateringer på vores facebookside eller på Kulturhuset Indre By hjemmeside.

……………………………………………………………………………………………

Sophia de Mello Breyner Andresen

Sophia har viet meget af sit talent til at skrive poesi og fabelagtige eventyrfortællinger for børn, som er kendt og elsket i Portugal, ligesom H.C. Andersens eventyr er det i Danmark, og Astrid Lindgrens historier i Sverige.

Sophias fulde navn er Sophia de Mello Breyner Andresen, og hun regnes for den største kvindelige digter og forfatter i Portugal i det tyvende århundrede. Sophia var den første portugisiske kvinde, som modtog den fornemste litterære pris i Portugal- Camões- prisen. Hendes oldefar, Jan Andresen, som var dansker, rejste til Porto i 1919 og forlod aldrig denne region.

Detalhes

Data: