A carregar Eventos

« Todos os Eventos

• Este evento já decorreu.

Foredrag i Portugisisk – Dansk Café v/ Dr. Tiago Marques

29 Setembro, 2019 @ 15:00 - 17:00

Em Português

DET PORTUGISISKE VALG OG PARLAMENTARISKE SYSTEM

Sted: Børne U.N.I på Vesterbro, Valdemarsgade 14, 1665 Kbh V

Dato: 29-09-2019

Tid: 15.00 til 17.00

Gratis adgang men det kræver tilmelding til følgende mail: portugisiskforeningdk@gmail.com

Portugisisk-dansk café har til formål at knytte bånd mellem portugisere og danskere i Danmark, via sprog, samtaler og kaffedrikkeri.

Vi har en samtaleklub en gang om måneden, hvor vi hyggesnakker på de sprog vi nu kan af henholdsvis portugisisk, dansk og nogle gange engelsk. Derudover har vi oprettet en foredragsrække, hvor der efter foredragene vil være mulighed for uddybende spørgsmål og almindelige samtaler. Næste foredrag er søndag den 29 september og afholdes af ambassaderåd Tiago Marques. Foredraget afholdes fordi der er valg i Portugal 6 oktober, og vil omhandle det portugisiske valgsystem og parlamentariske system.

Dette er det tredje foredrag der omhandler politiske systemer. Det første blev holdt den 17/03 af cand. Jur. Niels Mikkelsen og handlede om det parlamentariske system i Danmark., i anledning af det danske folketingsvalg. Nummer to var d.28/04 af tidligere Europaparlamentsmedlem Britta Thomsen og handlede om EU i et dansk og portugisisk perspektiv.

Detalhes

Data: