A carregar Eventos

« Todos os Eventos

• Este evento já decorreu.

Foredrag i Portugisisk -Dansk Café v/ Britta Thomsen

28 Abril, 2019 @ 15:00 - 17:00

EU I ET DANSK OG PORTUGISISK PERSPEKTIV

Sted: Børne U.N.I på Vesterbro, Valdemarsgade 14, 1665 Kbh V
Dato: 28-04-2019
Tid: 15.00 til 17.00

Gratis adgang men det kræver tilmelding til følgende mail: portugisiskforeningdk@gmail.com

Portugisisk-Dansk Café vil gerne invitere dig til kaffe og kage med foredrag på portugisisk som afholdes af danske Britta Thomsen.

Britta Thomsen er cand.mag. i historie og portugisisk med sidefag i spansk fra Aarhus Universitet. Hun har tillige læst ved Lissabon Universitet. Fra 2004 til 2014 var hun medlem af Europa Parlamentet, valgt for Socialdemokraterne. Hun har i øvrigt tæt tilknytning til Portugal og vil derfor tale om EU på portugisisk, i et både dansk og portugisisk perspektiv. Foredraget vil blive overværet af den Portugisisk Ambassadør, Rita Laranjinha.

Foredraget er tænkt at være en del af en foredragsrække på tre der handler om politiske systemer i Danmark og Portugal. Den første blev holdt den 17/03 af cand. Jur. Niels Mikkelsen og handlede om det parlamentariske system i Danmark.

Nummer to er denne d.28/04 og handler om EU i et dansk og portugisisk perspektiv. Den sidste afholdes i september før valgt i Portugal og vil være om det politisk system i Portugal.

Flere oplysninger følger.

Detalhes